Torsdag

Hej!

Idag startade dagen med fysik B vid 08.15, vi håller på med ett kapitel kallat "induktion". Man kan säga att det är fortsättning på kapitlet magnetiska fält, men nu är allt lite mer utvecklat och svårare om ni frågar mig!

Efter fysiken var det håltimma för min del, eftersom de andra i min klass läser biologi B (något jag bytt mot svenska C) då.

Efter lunch var det sedan dags för matematik E och engelska C. Matte E är en kurs som startade nu efter jullovet och som är på 50 poäng. Nu till en början verkar den inte något svårare än matte D, men vi får väl se hur det utvecklar sig! På engelskan har vi börjat spåna på en uppsats som ska ligga på 5-8 sidor. Ibland blir det väldigt stora arbeten så här, men överlag är det mer prov på natur och mindre uppsatser och liknande. Det tycker jag att man kan tänka på när man väljer linje, tycker man att prov passar en bättre kanske natur är det rätta valet! Tycker man att det är roligare med uppsatser så skulle jag säga att samhäll passar än bättre än natur till exempel.

Ha det gött!

Johniboy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0