Ny kurs, Svenska C

Jag har nu ändrat om lite i mitt schema och lagt in en ny kurs på onsdagar. Svenska C. Det är en fördjupningskurs i svenska där betoning ligger på tal och skrift. Något som jag tror ska passa mig personligen.

Efter endast 80 minuter i skolan var skoldagen över för min del. Gymnasiet är inte så tufft som man tror. Fast å andra sidan ska det tilläggas att det är mer större uppgifter som uppsatser och redovisningar, jämfört med högstadiet. Så det är eget ansvar att lägga ner tid på dem när man, som jag hade idag, har få timmar schemalagda. Sedan beror det ju givetvis vilket betyg man strävar efter. Ett högt betyg betyder ju oftast att man måste ägna mer tid till studierna.

// KåHå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0