Allting står inte i böckerna!

Hej på er alla. 

Onsdagar kommer jag att vara helledig hela vårterminen. Eftersom jag inte valt att läsa några extra kurser som går på onsdagar.

Trots min lediga dag åkte jag till skolan och var där några timmar på eftermiddagen. Anledningen är att jag som tidigare nämnt sitter med i studentkommitéen och det behövde ordnas ett par saker med den.

För er som gillar att engagera i olika saker, exempelvis elevråd, kan jag rekommendera att gå med i de olika kommitéerna och råden som de flesta skolor har. Det är ett bra sätt att få lära sig praktiska saker. Det kan vara allt från att köpa en vara eller tjänst från ett företag, till att informera övriga elever skriftligt eller muntligt i exempel aulan. Även möten med de styrande på skolan förekommer. Man känner att man har möjlighet att påverka saker och spelar en viktig roll som eleverna röst gentemot beslutsfattarna på skolan.

Man blir hela tiden en erfarenhet rikare och lär sig nya saker. För allt lär man sig inte genom att läsa böcker. Man måste lära sig saker i praktiken också. På den skola jag går på utgår även en ersättning får arbetet.

Ha det bra!
// KåHå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0