Jobbig dag

Idag var det kemi, fysik, matte och specialidrott som stog på schemat.
I kemin håller vi frotfarande på med organisk kemi och jag börjar att förstå bättre och bättre på lektionerna då det är invecklat med många nya ord och händelser vid reaktioner.
På fysiken hade vi en labb som visade hur ett elektriskt fält betedde sig eftersom det är just elektriska fält vi precis har börjat på efter provet på ljud och ljus. Vi räknade även en hel del.
I matten är det differentialfunktioner som låter otroligt märkligt och det är även vad det är man måste verkligen lyssna till 100% för att förstå.
Med specialidrotten var jag iväg och tränade i SAPA arena i vetlanda.

Idag är en riktigt slitsam dag för min del eftersom det är 4 st 1.5 timmars lektioner och alla ämnen utom specialidrotten är riktigt tunga ämnen. Men som tur är det snart helg och jag har en kort dag i morgon så att man kan vila upp sig.


Bilden är litte suddig men det går att se med lite vilja. Det här är lösningen för en uppgift.


Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0