Med lite begåvning är inte natur så ansträngande

Dagen börjades tidigt för min del, eller ja kl. 08:15. Pga. en del inställda lektioner och studiedag i tisdags är det dock det tidigaste jag har börjat på en vecka.

På kemin har vi nu gått igenom allt som vi ska ha inför provet, så nu återstår bara att repetera allt innan den 8 december.

På fysiken håller vi på med magnetiska fält och räknar en hel del på det.

Efter lunch hade vi matematik där vi nu repeterar inför det nationella provet i matte D. Vilket täcker upp allt vi har räknat sedan i våras (100poäng ca 100 timmar i skolan).
Vi fick även tillbaka våra prov som vi gjorde förra veckan. Jag hade endast målet att få G på provet, då jag känner att jag nöjer mig med det i kursen. Trots bristfälliga studier inför provet får jag till min förvåning se att jag har fått 1 poäng från MVG (dvs VG+) . En positiv överaskning!

Det kan jag säga att det är lite skillnad från högstadiet, där lektionerna var mer lärarledda med olika övningar och uppgifter. Det är inte ovanligt att man har lektioner där det förväntas att du ska räkna/läsa på egen hand och läraren finns till hand om du vill ställa frågor.
En del väljer att inte närvara vid de här lektionerna utan "arbetar" hemma själva. Vad som passar dig bäst vet jag inte, men jag tror det kan vara bra att få hjälp av lärare ibland.

Avslutar med lite bilder från studentfesten i måndags, som var till för alla som går i år 3 på Brinell.

// KåHå




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0