Lillördag

Tjena!
Idag onsdag började tungt. Jag var iväg och spelade match i går kväll i Mariestad med hockeyn, vilket gjorde att vi kom hem väldigt sent. Inte nog med det, jag var även tvungen att gå upp redan vid 06.10 idag för att förbereda mig för träningen med hockeygymnasiet. Kan säga att det kändes, men vilka förmåner man har som kan träna på skoltid, så jag borde inte gnälla.
Efter träningen hade jag en håltimma fram till 12.45, då vår svenskalektion började. Idag pratade vi en del om den franske författaren Marcel Proust, men även en del om Hjalmar Bergman.
Sista lektion idag var biologi där vi undersökte gråsuggor. Det kanske inte låter speciellt kul, men det var det faktiskt. Vi undersökte bland annat om det trivs bäst i en ljus eller mörk miljö, eller om de föredrar en sur miljö före en basisk. Som oftast på naturvetenskapliga programmet så ska det skrivas en laborationsrapport på undersökningen.

Så här såg det ut på dagens biologilektion.

Ha det!

/ John Petersson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0