Hej igen!

Hej!

Då var vi tillbaka i skolan igen efter ett underbart lov. Ett lov som för min del innehöll mycket träning och vila(läs sovmorgon).
Som vanligt efter ett lov är det oerhört segt att stiga upp på måndag morgon. Idag var inget undantag.
Skoldagen började 08.25 med biologi, där vi idag började på ett nytt område kallat etologi. Idag har jag inte mycket kunskap om ämnet men det kommer bli bättre, det är ju därför man går i skolan.
Biologin följdes av matematik. Där började vi repetera inför provet som ska gå av stapeln på torsdag i nästa vecka. Det bör sägas att det provet kommer innefatta allt vi gått igenom sedan skolan startade i augusti. Så repetition behövs!
Därefter har vi fysik som idag hölls av vår nya fysiklärare Andreas (eftersom vår förra har gått på mammaledighet). Kan ju passa på att fjäska lite nu och säga att den nya läraren verkade mycket duktig och trevlig. Idag gick vi igenom ett nytt område kallat magnetiska fält, vilket verkar hyfsat komplicerat till en början. Vi får se hur det här slutar...
Sedan var det dags för lunch. Lunchen gick som vanligt åt att prata strunt och vänta på att Johan ska trycka ner hela sitt berg med mat...
Vanligtvis har jag engelska efter lunchen, men eftersom det går en del elever i min grupp som är iväg på praktik så får alla vi andra ledigt. Därför vill jag rikta ett stort tack till mina vänner som är på praktik! 

Ciao!

/ John "Johniboy" Petersson 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0