Fel på materialet

Idag var det en helt vanlig torsdag. På kemin håller vi fortfarande på med DNA och hur vi utvinner energi genom olika kemiska processer.
På fysiken så var det labb som stod på schemat. Vi har gått in på ett nytt område och det är magnetiska fält.
Men vi hade ett problem och det var att saken som vi skickade strömen igenom var det ett litet glapp i så att ampermetern "diffade" mellan 0.5-3 ampere vilket gjorde det omöjligt för min grupp att genomföra uppgiften på ett korrekt sätt. Det var lite synd men det kan vara så att materialet inte alltid stämmer som det kanske borde.
Efter labben var det matte som gällde då vi fortsatte att repetera inför provet och jag satt i stort sett med samma tal i ca 25 min vilket inte var så kul.
Därefter var det specialidrott på skogsvallen för min del och det gick bra utom att jag fick en ordentlig pärla på sidan utav handen där jag inte har något skydd så jag kan för tillfället inte röra handen åt ett håll.
Jag är ändå glad då det ska bli skönt med att jag endast har bandy på morgonen och sedan är det helg!

Här kommer lite bilder från labben!



Här försöker vi att få labben att fungera och trots glappet så är John nöjd ändå.



Saken som vi använde för att göra beräkningarna i labben.
Koppar tråden längs bort på bilden var det glapp i vilket vi kom fram till när det var ca 20 min kvar av lektionen.

Big J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0