En kort torsdag

Tjenis!

Idag bestod endast skoldagen av en lektion som började 12.35. Oerhört skönt om ni frågar mig. Dagen började självklart med en fin sovmorgon innan det var dags att gå till skolan och äta innan lektionen.

Som tidigare bloggare skrivit så vankades det matteprov idag. Matematik D som vi håller på med är det fjärde mattesteget på gymnasiet och för att kunna läsa till, till exempel civilingenjör krävs det att man har läst matte D men även matte E som jag ska läsa i vår. Som ni kanske förstår så ju längre man kommer med matten ju sjukare blir det, det gäller verkligen att man ligger i för att kunna prestera bra på proven. Naturvetenskapsprogrammet är det enda programmet där man måste läsa till och med matte D. De andra har oftast bara A och B som är obligatoriska.

Provet gick väl ändå rätt bra, det fanns någon uppgift som jag inte riktigt greppade men känslan är väl att jag får det betyg jag vill ha.
På bilden nedan följer några av de formler vi har arbetat med under det här kapitlet.


Ha det gött!

/ John P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0