Slapp dag

Idag är det en riktigt skön dag med endast specilidrott, svenska och biologi på schemat. Vi slutar sent på onsdagar vilket betyder många håltimmar. Det är riktigt underbart att svenskan börjar 12:40 efter morgonträningen eftersom då kan jag gå hem och sova ett bra tag. Både på svenskan och biologin var det eget arbete, det blev att sitta hemma och fundera på vad jag ska skriva för typ av uppsats på svenskan och jag hade gjort klart biologin för tillfället.
Att man har har eget arbete på lektionen och att man kan arbeta hemma leder till att man måste ha mycket disciplin och verkligen göra arbetet som måste göras. Detta är svårt, speciellt för mig eftersom jag gärna sätter mig framför datorn än pluggar. Mer eget ansvar är något som är vanligare på gymnasiet än på högstadiet och är svårt men man lär sig med tiden och man får verkligen stå för konsekvenserna om man inte tar ansvaret.

/ Big J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0