Ny vecka, nya möjligheter!

Hej!

Istället för att tänka negativt över att det är måndag igen och att en hel lång vecka väntar innan det blir helg igen, bestämde jag mig för att vara positiv idag och tänka att det är ny vecka vilket ger mig nya möjligheter!
Men sen kom jag på att det var nationella prov i morgon i matematik D, så den här positiva andan försvann rätt snabbt må jag säga...
Skoldagen bestod idag av tre lektioner biologi, matematik och fysik.
På biologin var det eget arbete vilket innebar sovmorgon till 10.00 om jag inte hade glömt bort det, så dum som man är, va jag på skolan vid 8.15. Vilket i efterhand var bra för min del då jag gjorde en hel del på det här biologiarbetet som handlar om beteendeetologi. 
Matematiken handlade om förberedelser inför nationella provet, vilket kan behövas till i morgon... För det känns väldigt svårt att komma ihåg all matte som man har lärt sig från januari till nu, så önska mig lycka till!
På fysiken höll vi oss också till repetition, då vi ska ha prov om magnetiska fält innan vi går på jullov. Att man får tid att repetera på lektionstid innan proven är något jag värdesätter högt, för då har man en lärare som man kan ta hjälp av om man har några frågor!

Ha det!

/ Johniboy   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0