Julstress?

Dom flesta är nog bekanta med uttrycket "julstress". Vi ser framför oss en vild rush i affärer på jakt efter mat och julklappar. Pynt ska fixas, julbak ska hinnas med och lite julgodis ska man helst också hinna med om man har tid.

Något jag irriterar mig på är julstressen som finns i skolan. Den består inte av inköp utan av inlämningsuppgifter, prov och mängder med andra uppgifter. Aldrig under terminen har man så mycket att göra som inför ett lov. Till nästa vecka ska jag redovisa ett arbete i biologi, ett i historia, ett fysikprov och helst skriva klart en svenska uppsats om jag har någon tid över. Det är som om lärarna har fått ett plötsligt ryck och kommit på nya saker som ska hinnas med.

Nu gäller det bara att hålla ut en vecka till och sedan ett efterlängtat jullov. Jag har ändå tur i oturen och var ledig hela fredagen, något som tyvärr försvinner efter jul. Sånt funderar vi inte på nu utan vi laddar för det allra sista och sen blir det nog sova i ett par dagar
// Viktor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0